Liebster Blog Award #2


Dawno nie było żadnego tagu, ale w końcu nadeszła ta pora, że ktoś nas nominował. Ktoś, a mianowicie Lord Victor z bloga Mybooktown (z jego bloga pochodzi zresztą powyższy obrazek, Wybacz!). Bardzo mu za to dziękujemy, a odpowiedzi na pytania możecie zobaczyć poniżej. Rozdzielone zostaną na dwie części, z których literą J: odpowiada JoPark, a A: oczywiście A VI. Nie pozostaje w sumie nic więcej do dodania więc zaczynamy!



1. Książkowy świat, do którego najchętniej byś się przeniosła.
 
 J: To jest naprawdę trudne pytanie. Z jednej strony chciałabym przenieść się do świata Szklanego tronu, ale biorąc pod uwagę sytuację jaka tam planuje, nie czułabym się zbyt bezpieczna i jako zwykły człowiek nie miałabym zbyt dużych szans na przeżycie. No chyba, że jakimś cudem znalazłaby się dobra dusza, która nauczyłaby mnie walczyć. Z drugiej strony kuszącą opcją jest Harry Potter, ale co ja bym tam zrobiła nie mogąc czarować? W ostateczności chyba wybrałabym więc świat z serii Zwiadowcy John'a Flanagan'a.
 
A: Sporo tych światów. Mogłabym wybierać między Śródziemiem, światem Harrego Pottera, Gejsz, itd., itd. Ale chyba jednak wybiorę świat Parku Jurajskiego, zdecydowanie!
[J: Zdecydowanie to by ją zjedli...]
 
2. Science fiction czy fantasy?
 
J: *Patrzy się na swoje książki* Oczywiście, że fantasy?
 
A: Fantasy
 
3. W jaki sposób układasz książki na półce?
 
J: Staram się układać seriami, ale szybkość przybywania książek do mojej częstotliwości zajmowania się ich ułożeniem nie jest zbyt pozytywna więc zwykle wszystko leży gdzie padnie.
 
A: Hmm, w zasadzie tak, aby serie się zmieściły i ogólnie według wysokości
 
4. Jakim baśniowym stworzeniem byś była?
 
J: Elfem oczywiście. Ale tym dobrym rodzajem elfów, przez niektórych np. określanym jako Fae. 
 
A: Jeżeli miałabym sama wybierać, to myślę, że właściwie nie myślę. Tyle baśniowych stworzeń lubię: jednorożce, smoki, gryfy, cięzko by mi było wybrać. Jeżeli jednak mag/czarodziej by się zaliczał do grona stworzeń, to wybrałabym właśnie taką postać.
[J: Tak, cudowna z niej byłaby wiedźma. Tak też cię kocham :*]
 
5. Najlepsza pozycja do czytania.
 
 J: Jeśli książka papierowa to siedząc przy stoliku. Jeśli książka na tablecie itp. to leżąc.

A: Dla mnie to jednak raczej na siedząco, jak leżę na boku i czytam to prędzej czy później zasnę,
[J: Potwierdzam, ona nawet jak pójdzie na fotel czytać to jak wchodzę do pokoju to zwykle już zasnęła] 
 
6. Wolisz czytać rano czy wieczorem?
 
J: Wieczorem. Ogólnie lubię czytać przy sztucznym świetle, a rano jest wiele innych rzeczy, które można robić. Na przykład spać :3

A: Nie ma znaczenia. Zależy kiedy mam czas.
[J: Na temat czasu to się już nie wypowiem... Blog za tobą tęskni >.>"]
 
7. Książka, którą poleciłabyś dosłownie każdemu.
 
J: Łatwiej by mi było odpowiedzieć czego bym nie polecała, ale co polecała.. No nie mogę tylko do jednej się ograniczyć bo jest zbyt wiele dobrych książek. Na pewno będzie to seria Szklany Tron, a ponadto Demoniczny cykl. No, a jeśli ktoś chce jednotomową powieść to niech będzie to Uczennica Maga. (wszystko fantasy... zaczynam mieć wątpliwości czy pasowałoby to wszystkim ^^")
 
A: Nie jestem pewna, czy w repertuarze przeczytanych przeze mnie książek znajdzie się taka, którą mogłabym polecić każdemu, ponieważ jak wiemy różne są gusta i o tym się nie dyskutuje. Jednakże znajdzie się coś, co mogłabym polecić większości, na przykład: Gwiazd naszych wina. Opowieść o życiu i śmierci oczami młodej osoby, z jednej rzekłabym zabawna, z drugiej - smutna. Druga to bezsenność w Tokio Marcina Bruczkowskiego. Tak po prostu.
 
8. Chciałabyś zostać kiedyś pisarką?
 
J: No ba, a kto by nie chciał. Ale mam silne postanowienie i już piszę swoją książeczkę, którą na pewno wydam bo jak nie wydam to to będzie dla mnie porażka życiowa : <

A: No pewnie, że bym chciała :)

9. Co jest dla Ciebie ważniejsze? Fabuła czy bohaterowie?
 
J: Bohaterowie. Gdy fabuła jest okropna, ale bohaterowie trzymają jako taki styl książkę jeszcze da się znieść. Na odwrót jaki by cudowny pomysł na historie nie był jego beznadziejne postacie, dokonujące bezsensownych decyzji mogą wszystko zepsuć. 

A: Szczerze mówiąc, nie wiem. Wydaje mi się, że bez dobrego bohatera dobra fabuła nie istnieje i odwrotnie - bez dobrej fabuły nie ma dobrego bohatera (a przynajmniej ja się nie spotkałam). Zatem oba te czynniki są dla mnie ważne, żeby dobrze się czytało.
 
10. Wypożyczasz książki z biblioteki?
 
J: Dawniej wypożyczałam, ale biblioteki w moim mieście są albo niewystarczająco wyposażone albo ktoś już pozycję wypożyczył albo są daleko więc zaprzestałam to robić. Chociaż nie ukrywam ostatnio zastanawiam się by zajrzeć do jednej z nich.

A: Obecnie nie, ale był taki okres, że wypożyczalam dużo. Czyli w ogólnym rozrachunku tak, wypożyczam książki z biblioteki.
[J: Teraz to ze swojej prywatnej biblioteki]
 
11. Czytasz książki w obcym języku?
 
J: Ayep. Często zdarza się to gdy pozycja nie została jeszcze wydana w Polsce, ale jej angielska wersja jest łatwa w zdobyciu. Albo jak mi się po prostu nudzi i chcę poczytać coś w innym języku. 
 
A: Nie miałam jeszcze okazji. Na razie wszystko co chce przeczytać mam dostępne w języku polskim
 
 
No to to są już wszystkie pytania. Jeszcze raz dziękujemy za nominację! Wpadaj do nas częściej :3. Same nominować nie będziemy bo nawet już nie chce nam się myśleć kogo. 
Ps. Posta pisałam ja JoPark. Z A VI rozmawiamy przez messengera, na którym odpowiedziała na każde pytanie, lecz nie ma pojęcia o moich dopisanych komentarzach. Takie tam małe wyjaśnienie. 
 
Do następnego posta pysiaczki :3 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz